onsdag 14 maj 2014

APLADALEN. LUDWIG

Skolresa till Apladalen



På morgonen samlades vi på skolgården för att åka till Apladalen. 
Vi samlades och vi skulle ställa oss på ett led. Alla gick med sin fadderbarn. 
Sen så gick vi hela vägen till tåget och väntade på tåget. Vi väntade och väntade o väntade men till slut kom tåget. Vi gick in på tåget och väntade på att hitta en plats. Man skulle sitta med sina fadderbarn. Det fanns inte tillräckligt med plats så några fick sitta tillsammans på en stol. När vi hörde att nästa stop var Värnamo så började det ösregna ner. Vi ville inte gå ut. Sen stannade tåget och vi gick ut i regnet. Vi försökte hitta en plats och det gjorde vi också. Alla som hade med sig regnbyxor tog på sig det men alla hade inte det så dom fick gå blöta. Nu hade alla tagit på sig så började vi gå dit. Det var blöt på gatorna och svårt att gå när man inte hade stövlar. Vi gick och vi gick fel. Sen gick vi vid ett bad. Där var det för svårt att gå när det var så blöt. Vi som trodde det skulle bli fint väder. Sen så såg vi Apladalen och det var litet tyckte jag iallafall. Sen så pratade fröknarna och babblade. Sen när dom var klara efter en lång stund så fick vi ficka. Jag flickade inte så mycket. Sen var jag klar och jag lekte. Först spelade jag fotboll. Vi som spelade fotboll sköt skott på Ida och några var bollkalle. Då ville Ida vila då ville Isak stå målis och vi sköt skott på han. Sen åkte jag en rund sak man kunde snurra. Man skulle stå där så länge man kunde. Jag Ferdinand Mario var klar längst. Vi hittade tekniken. Så vi kunde hålla på hur långt som helst. Det var kul. Sen kollade jag och några andra på djuren. Det fanns Höns,getter,kaniner och barn från djuren. Sen var det slut för idag och det hade varit en rolig dag. Vi hade mycket kul och nu skulle vi åka tillbaka med buss denna gång. Fritids åkte med en buss och de andra en annan. Bäst på dagen var när Ida stod
 i mål, och vi kunde skjuta skott på henne jag sköt på ett träd och sen kom bollen på Idas huvud. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar